Akreditovaný kurz
Specifika kontaktu, komunikace a průvodcovství nevidomých a slabozrakých
O kurzu:
Kurz je rozdělen na dvě části. První je zaměřena na komunikaci s lidmi s těžkým zrakovým postižením a je doplněna o jednotlivé rady a tipy na efektivní souhru mezi průvodcem a člověkem nevidomým nebo slabozrakým.
Druhá část je praktická, kdy si účastníci vyzkouší doprovázení nevidomého, ale také se sami dostanou do role toho, který je doprovázen a absolvují tak naprosto netradiční cestu městem
Co kurz nabízí:
- základní orientaci ve funkčních důsledcích těžkého zrakového postižení
- efektivní komunikaci s lidmi s těžkým zrakovým postižením
- tipy na zvládání specifických situací při kontaktu s nevidomým a slabozrakým člověkem (při cestování, při jednání na úřadech, při návštěvě restaurace aj.)
- nácvik bezpečného průvodcovství nevidomého a slabozrakého člověka nejen v interiéru, ale i při pohybu městem
- zážitek z procházky městem v roli nevidomého (s klapkami na očích)
Kurz je určen:
pro pracovníky v sociálních službách, sociální pracovníky, pedagogy, asistenty pedagoga, táborové a sportovní vedoucí, rodinné příslušníky a blízké, studenty tyflopedie aj.
Kapacita:
12 účastníků
Rozsah:
8 hodin / 1 den
Čas výuky a nácviku:
od 9:00 do 16:30 hodin
Místo konání:
V prostorách Asociace sídlící v ZŠ pro žáky s poruchami zraku, nám. Míru 19, Praha 2
Alternativně lze kurz uspořádat na Vašem pracovišti (dle domluvy)
Vzdělávací program je akreditován MPSV:
č. A2022/1136-SP/PC/PP/VP
Cena:
účastnický poplatek 1 890 Kč / os.
Vedoucí lektorského týmu:
Pořadatel:
Asociace rodičů a přátel dětí nevidomých a slabozrakých v ČR
KONTAKT:
Projekt je realizován za pomoci:
Nadačního fondu Českého rozhlasu ze sbírky Světluška
Termíny:
Středa 20. 11. 2024
Reference
Co si z kurzu odnesli účastníci?
- … schopnost správně komunikovat s osobou se ZP a jak se správně chovat jako průvodce. Nové informace, sebevědomí do krizových situací; návod, jak pracovat s lidmi se ZP … … Zlepšení schopnosti komunikovat se slabozrakými …
- Kurz byl velmi praktický, v kontaktu s klienty je využitelný všestranně …
- Určitě mi přinesl nové informace, ukotvení a vyjasnění poznatků, co už jsem dříve slyšela, ale ne takto systematicky.
- Nově nabité zkušenosti. Moc mi pomohlo, že jsem si vyzkoušela chůzi poslepu. A určitě teď budu svojí práci vykonávat ještě lépe.